zondag 4 september 2016

Dag 19 en 20 Jungle Island en Ft.Lauderdale---->Kopenhagen----->Amsterdam--->thuis.

Op tijd de wekker vandaag want we moeten om 10 uur al het hotel uit. Dus inpakken en wegwezen. We hebben dus nog de hele dag de tijd aangezien we pas om 22:30 gaan vliegen. We hadden eerst het plan om Flamingo Gardens EN Jungle Island te bezoeken. Maar het ligt allebei nogal uit elkaar dus we kiezen voor Jungle Island. We nemen een brunch bij de Denny's. De double cheeseburger had ik deze reis nog niet gehad. We hadden wel een boze ober want hij kreeg niet genoeg fooi van een andere tafel. Een half uurtje later arriveren we bij Jungle Island. Het park wat voorheen Parrot Jungle heette vlakbij downtown Miami. We zijn er nou al zo vaak langs gereden de afgelopen jaren. We willen het nu wel eens van binnen zien(met ons pasje natuurlijk). Het park ligt er prachtig bij met al die mooie natuur. We zien diverse dieren en kunnen een kooi inlopen waar van alles vrij rond loopt. Apen, schildpadden, leguanen noem het maar op! We zien ook weer een showtje met diverse dieren. Wat ons vandaag op valt is dat het bloedheet is. Wel weer eindelijk een mooie dag na wat slechtere dagen maar eigenlijk veel te heet. Er is wel een mooi strandje maar zwemmen gaan we op deze laatste dag niet meer doen met als die kletsnatte spullen dan. We zijn eigenlijk zo gaar als een konijn en we willen graag wat koelte opzoeken in een mall. De Bayside mall is dichtbij maar volgens mij niet binnen kan ik me herinneren. We zijn nog nooit in de Aventura mall geweest, de grootste van Florida. We staan zoals gewoonlijk weer in de file rondom Miami. De mall is eigenlijk best luxe, net zoiets als de Mall of Millenia. We struinen wat rond en kopen wat snoep. De Sawgrass mall(2e grootste van Florida)lijkt groter maar de Aventura mall is 2 verdiepingen dus meer winkels. We zien dan plotseling een Cheescake Factory! Dat is al nummer 3 rondom Ft.Lauderdale terwijl ze eigenlijk zo zeldzaam zijn! Een mooie plek voor ons laatste avond maal. We kiezen nu de tuna tartar als voorgerecht en ik kies een tuna salade die weer overheerlijk smaakt. Femmy natuurlijk voor de 400e keer de miso zalm. We gaan stilletjes aan maar naar het vliegveld. Altijd een triestig moment als de laatste activiteit afgelopen is. Maar 3 weken in het buitenland is voor ons wel genoeg en het is fijn om weer terug te gaan. We kleden ons op de parkeerplaats in de auto om want de zomerkleren gaan uit en de lange kleren gaan aan. We zijn snel op het vliegveld en bij Alamo gaat ook alles op rolletjes. Snel de koffers droppen, dan zijn we daar ook weer vanaf. Bij de controle is het rustig en dan kunnen we op ons gemak wachten op ons vliegtuig. Ik haal lekker nog wat shakes bij Steak&Shake, die smaken altijd goed daar. Zonder vertraging gaan we de lucht in. We dachten in eerste instantie dat er een vreemde tussen ons in zat maar de letter i word schijnbaar niet gebruikt. Sterker nog. Er was een plek naast mij vrij! Er was nog wel een man die een andere plek wilde omdat ie vlakbij een baby zat maar toen ie zag dat ie dan in een midden plek naast mij moest plaats nemen koos ie gelukkig eieren voor zijn geld! Een relaxte vlucht met veel ruimte dus. We slapen allemaal goed. Ik heb op een uur na alles geslapen. Ik heb zelfs gedroomd wat betekend dat je in een diepe slaap bent en dat heb ik in het vliegtuig nog niet vaak gehad. De vluchtduur viel ook mee. IPV 9:10 was het maar 7:30 uur vliegen. Alleen wel minder dat Savannah ziek werd van de turbulentie van de naderende orkaan. In Kopenhagen meteen naar de H&M voor nieuwe kleren.;) 130 Kronen moesten we aftikken maar hoeveel is dat eigenlijk? Gelukkig maar 17,50 Euro. Even naar buiten om echt Denemarken aangeraakt te hebben. Wat dus betekend dat we deze reis weer 2 nieuwe landen kunnen afstrepen, Noorwegen en Denemarken. Zweden ligt hier ook maar een paar kilometer vanaf maar dat telt niet;) De vlucht naar Amsterdam vertrekt ook op tijd en de oorspronkelijke 1:20 leggen we af in 1 uur. We moeten dan via een trap uitstappen. Dat hebben we op Schiphol nog nooit meegemaakt(wel ergens anders). De kinderen blij dat ze ooit op het vliegveld zelf gelopen hebben;) In Denemarken moesten we trouwens ook al instappen zonder slurf. Het gaat eigenlijk best soepel. We zijn snel bij de kofferband, meteen de eerste band is ook onze band, de koffers komen meteen en er is geen douane want dat hebben we in Kopenhagen al gehad. En er staat ook niemand om onze koffers te controleren. Wie er wel staat is Martijn die ons op komt halen. Onze auto staat vanwege het valet parkeren al netjes voor de deur. Met Martijn eten we dan nog wat bij het brugrestaurant van de a4. We zijn dan rond 21:30 thuis en hoeven dus niet meer lang wakker te blijven zoals bij een ochtendlanding. We hebben nog een heel weekend de tijd voordat we maandag weer moeten werken/naar school moeten, dus dat komt goed. Samanvatting: We hebben het weer goed gehad. Het resort in Kissimmee was geweldig. Het hotel in Ft. Lauderdale was mooi maar een huisje/appartement is fijner. Het weer was aan de hete kant, heter dan normaal werd er gezegd. Verder buiten de laatste dagen weinig regen gehad(hier en daar een bui). De auto's en vooral de Mustang waren weer geweldig. Over het eten hoef ik niets meer te vertellen. De weblog heb ik deze keer niet heel uitgebreid beschreven. Zal het de volgende keer wel weer wat langer proberen te maken. Jammer van mijn telefoon en de mindere kwaliteit van de foto's daarna. Bedankt voor het lezen en de reactie's en tot de volgende keer!

woensdag 31 augustus 2016

Dag 18 31/08 Palm Beach zoo

En vandaag weer het ontbijt gemist. En dat geld voor ons allemaal want we worden pas om 10 uur wakker;) Vandaag de laatste hele dag. Hoewel we morgen ook nog de hele dag hebben want we vliegen pas om 22 uur. Vandaag gaan we naar de Palm Beach zoo. Deze dierentuin kunnen we ook bezoeken met onze pas. een kleine 3 kwartier rijden. Het is niet een heel grote dierentuin maar dat geeft niet. Het is overigens droog vandaag en niet zo heel heet gelukkig. We zien diverse dieren en een kleine show. Het park is in een echt mooie omgeving gebouwd. Het is pas 2 uur en we hebben zin om naar het strand te gaan. Jammer dat het weer de afgelopen dagen tegen zit, dus niet echt strand weer. Maar vandaag is het bewolkt en 30 graden dus hop de zee in! We duiken dan nog even in het heerlijke zwembad van ons hotel en we zijn her er allemaal over eens dat we vandaag gaan afsluiten bij Benihana hier in Ft.Lauderdale. Ze hebben zelfs valet parkeren. We nemen geen toetje maar die halen we bij de Publix, eet smakelijk! Bij de Publix hebben ze tegenwoordig kroketten, nasiballen en appelflappen! Het slot van ons verslag word geschreven vanuit Nederland aangezien we morgenvroeg ons hotel moeten verlaten.